Decode: Meedia, uimastid ja üliõpilaste tõlgendused
Uimastite käsitlus ajakirjanduses ja sotsiaalmeedias on sageli emotsionaalselt laetud ja osaliselt idealiseeriv – näiteks kujutatakse aineid loovust soodustavate või stressi leevendavate vahenditena. Sellised narratiivid võivad kujundada noorte, eriti tudengite, hoiakuid ja arusaamu uimastitarbimisest. Kuigi meediakajastusi on analüüsitud sel teemal, siis auditooriumi – eriti noorte – tõlgendusi on vähem uuritud. Käesolev projekt keskendub sellele, kuidas eri taustaga tudengid taolisi kujutisi mõtestavad, milliseid varjatud sõnumeid nad märkavad ning kuidas see mõjutab nende suhtumist uimastitesse ja tarvitajatesse. Analüüsi toetavad raamistusteooria (Entman), sotsiaalse kognitsiooni teooria (Bandura) ja Stuart Halli dekodeerimismudel, mis ühiselt loovad tugeva aluse meediasõnumite ja nende vastuvõtu uurimiseks.