Kaasav ELU
Erivajadusi arvestavate vahenditega tegutsedes kogetakse võrdsust ning solidaarsust. Nii hariduses kui ka igapäevaste esemete disainis tuleks pöörata enam tähelepanu õppija/ kasutaja positiivse emotsiooni kogemisele. Seetõttu peaks nii õppevahendite kui -keskkondade loomisel arvestama õpilaste vajadustega ning mõistlik oleks luua universaalseid ja individuaalselt kohaldatavaid vahendeid.
Projekti “Kaasav ELU“ väljundiks on näituse korraldamine Eesti Rahva Muuseumis 2021.a. kaasates Tallinna ülikoolide üliõpilasi, kelle koostöös liidetakse sisearhitektuur, käsitöö, muusika, nutitekstiilid, mitmes keeles subtiitritega videoklipid ja virtuaalreaalsus. Näituse koostamisel lähtutakse põhimõttest – Ka pisikestest detailidest saab alguse õppematerjali või igapäevaste esemete ligipääsetavamaks muutmine.
Projekti eesmärk
Projekttööde eesmärgi seadmisel lähtutakse ühiskonnas tekkinud probleemist:
Hariduslike erivajadustega õpilaste märkamine ja toetamine on saanud üha enam tähelepanu, aga samas näitavad uuringud, et kaasava hariduse rakendamist takistavad nii hoiakud kui ka teadmised ja ressursid tugimeetmete rakendamiseks. Tänapäeval ei arvestata sageli erivajadusega õppija vajadustega, tekitades nii lõhe kõigi võrdsel käsitlemisel.
Projekti eesmärk – luua nutikaid kasutajasõbralikke õppe-, teraapia ja vabaaja veetmise vahendeid erivajadustaga lastele, arvestades erinevate erivajadustega ning juhtida ühiskonnas tähelepanu kaasava keskkonna loomise vajalikkusele koostades, korraldades ja läbi viies kasutajakesksel disainil põhinevate õppevahendite näituse Eesti Rahva Muuseumis 2021. a.
Näituse eesmärgiks on tutvustada: kuidas loodi õppevahendeid, mis arvestavad (erivajadusega) õpilaste vajadustega, kuid samas on universaalsed ja kasutatavad laias sihtgrupis.