Poisid ja tüdrukud koolis ja elus

Erinevate sugude positsioneerumises ühiskonnas on toimumas suured muutused. Suhtumise oma poisiks/tüdrukuks olemisse ning eluvalikute alused saadakse kodust ja koolist. Kuivõrd on olnud tajutav sooline kuuluvus, kui mõelda ootustele, hoiakutele, võimalustele ja tegutsemisruumile poisi või siis tüdrukuna? Kuidas tajutakse ühiskonnas toimunud muutusi soolise kuuluvuse ning eri sugudesse suhtumise osas? Kuidas tajutakse kodu ja kooli mõju lähtuvana oma soolisest kuuluvusest? Milline on kummagi soo positsioon ja perspektiiv tänases maailmas? Läheksime seda uurima.

Projekti eesmärk

Projektis seatakse eesmärgiks uurida, kuidas tajuvad tänased (üli)õpilased ning täiskasvanud eri generatsioonidest end poisi/mehe või tüdruku/naise positsioonides, milliseks hindavad nad oma kasvatuslikku tausta eluhoiakute ja eluvalikute kujunemisel lähtuvana oma soost ning kuidas üldisemalt hinnata soolise võrdõiguslikkuse olukorda tänases tegelikkuses. Eesmärgiks seame ka välja selgitada, kas erinevate generatsioonide vaadetes ja kogemustes on erinevusi. Kogutud andmeid võrdlevad üliõpilased omaenese kogemustega kas siis poisi või tüdrukuna.

Juhendaja(d)

TK

Tiiu Kuurme

kuurmet@tlu.ee

KM

Kristi Mets-Alunurm

kristime@tlu.ee

Projekti liikmed

J
Jaanika
D
Daniil
M
Marion
M
Monika
M
Merle
T
Triinu Eliise
M
Maris
E
Edith
M
Marianne
S
Siim
L
Lauren
H
Helen
S
Stella
H
Hanna Marie
J
Jüri
O
Oliver
Vene filoloogia (2)
Euroopa nüüdiskeeled ja kultuurid (2)
Kutsepedagoogika (2)
Sotsioloogia (2)
Sotsiaaltöö (1)
Organisatsioonikäitumine (2)
Pedagoogika (1)
Antropoloogia (1)
Sotsioloogia (1)
Sotsiaaltöö (1)
Riigiteadused (1)