ELU ülikoolis lapse silmade läbi
Selles projektis võtame fookusesse ülikoolielu läbi lapse silmade. Mida lapsed Tallinna ülikoolist teavad, mida sellest arvavad? Milline on laste kogemus ülikooliga? Kuidas lapsi praegu ülikooliellu kaasatakse? Kuidas saaks seda parendada - mida huvitavat veel võiks lastele pakkuda? Tule ja aita välja selgitada!
Projekti eesmärk
Ülikooli kontaktid lastega on seni toimunud mittekoordineeritult ja mittesüstemaatiliselt, mis ei ole iseenesest kuidagi hea ega halb.
- Erialapsetsiifiliste tegevustena on eri aegadel ja erinevate alainstitutsioonide poolt korraldatud laste ja noorte koolitusi (nt Õpilasakadeemia, BFM kursused), välja töötatud otseselt lastele suunatud arendusi (nt EDUSPACE labor, mitmed ELU projektid), kevadeti käiakse koolides oma eriala tutvustamas jms
- Mittespetsiifiliste lastele suunatud tegevustena on TLÜ ametiühing regulaarselt korraldanud laste jõulupidusid, ülikooli ruumides tegutseb Üliõpilaskonna vedamisel laste mängunurk, ekskursioonidele võetakse kaasa lapsi, jms.
- Mitteorganiseeritud kontaktid toimuvad läbi lastevanemate, kes võtavad oma lapsed tööle/kooli kaasa.
ELU projekti raames
- kaardistatakse praegu olemasolevad (ja varem olnud) TLÜ lastele suunatud spetsiifilised ja mittespetsiifilised tegevused/üritused.
- uuritakse ülikooli ja laste erinevas vormis kontaktide iseloomu ja kvaliteeti – kasutades vaatlusi ja/või küsitlusi kontaktide eri osapoolt seas (eri vanuses lapsed, nende vanemad, ürituse korraldajad, pealtvaatajad). Näiteks mitteorganiseeritud kontaktide korral, kui oma lapsed võetakse tööle kaasa, on üheks osapooleks ka lapsevanema kolleegid ja töökeskkond (nt mänguasjade olemasolu). Kas laps töökeskkonnas on nende jaoks ergutav või takistav tegur? Kuidas lapsed tajuvad ülikooli töökeskkonda? Milline on ülikooli prestiiž eri vanuses laste omailmas? Spetsiifiliste ürituste puhul keskendume täpsematele uurimisküsimustele.
- Analüüsitakse varasemate uuringute ja teaduskirjanduse najal erinevaid viise ja teiste tööandjate ning ülikoolide kogemusi suhtlemisel lastega, samuti käsitletakse temaatikat kasvatusteaduste ja arengupsühholoogia seisukohalt
- Eelneva põhjal töötatakse välja soovitused – nii TLÜ olemasolevate kontaktivormide ja -viiside parendamiseks kui võib-olla ka uute vormide juurutamiseks
Rühma liikmed
Psühholoogia (3)
Informaatika (1)
Euroopa nüüdiskeeled ja kultuurid (1)
Rühm 1
Rühma materjalid
ELU ülikoolis läbi lapse silmade .pdf (589.48 KB)
1. rühma portfoolio
Participants
M
Marian Jaaska
A
Anna-Maria Jürgens
M
Mihkel Vaher
D
Diana Alekseeva
M
Marie Talts
B
Birgita Käsk
Lisainfo viitamise ja õiguste kohta
Projekti tulemustele viitamisel kasutatakse APA7 viitamissüsteemi.
Kui tööl on rohkem kui 20 autorit, kirjutatakse välja esimese 19 autori nimed, kolm punkti ja viimase autori nimi. Kui autoreid on alla 20, kirjutatakse välja kõikide autorite nimed.
Rühma liikmed
Sotsioloogia (2)
Sotsiaalpedagoogika ja lastekaitse (1)
Sotsiaaltöö (2)
Alushariduse pedagoog (1)
Group 2
Rühma materjalid
Laps ja lapsevanem TLÜ-s portfoolio (2).pdf (458.78 KB)
2.rühma portfoolio
Participants
T
Triin Palandi
H
Helle Sabrak
K
Kerli Tammeväli
T
Triin Sihver
H
Helen Liba
M
Margit Trummar
K
Kaiu Pärtel
Lisainfo viitamise ja õiguste kohta
Projekti tulemustele viitamisel kasutatakse APA7 viitamissüsteemi.
Kui tööl on rohkem kui 20 autorit, kirjutatakse välja esimese 19 autori nimed, kolm punkti ja viimase autori nimi. Kui autoreid on alla 20, kirjutatakse välja kõikide autorite nimed.
Rühma liikmed
Filosoofia (1)
Sotsiaaltöö (3)
Kunstiteraapiad (1)
Group 3
Rühma materjalid
ELU-3.ruhma portfoolio_15.12.2020.pdf (587.41 KB)
3.rühma portfoolio
Participants
K
Kätlin Taevere
I
Ivika Abner
L
Laura Oad
K
Karen Viherpuu
T
Triin Varkentin
A
Anette Talvik
Lisainfo viitamise ja õiguste kohta
Projekti tulemustele viitamisel kasutatakse APA7 viitamissüsteemi.
Kui tööl on rohkem kui 20 autorit, kirjutatakse välja esimese 19 autori nimed, kolm punkti ja viimase autori nimi. Kui autoreid on alla 20, kirjutatakse välja kõikide autorite nimed.
Rühma liikmed
Vene filoloogia (1)
rühm 4
Rühma materjalid
ELU projekti portfoolio 4 rühm.pdf (1.49 MB)
4.rühma portfoolio
Participants
A
Alina Tarassenko
T
Tatjana Altunina
Lisainfo viitamise ja õiguste kohta
Projekti tulemustele viitamisel kasutatakse APA7 viitamissüsteemi.
Kui tööl on rohkem kui 20 autorit, kirjutatakse välja esimese 19 autori nimed, kolm punkti ja viimase autori nimi. Kui autoreid on alla 20, kirjutatakse välja kõikide autorite nimed.