ELU ülikoolis lapse silmade läbi

Selles projektis võtame fookusesse ülikoolielu läbi lapse silmade. Mida lapsed Tallinna ülikoolist teavad, mida sellest arvavad? Milline on laste kogemus ülikooliga? Kuidas lapsi praegu ülikooliellu kaasatakse? Kuidas saaks seda parendada - mida huvitavat veel võiks lastele pakkuda? Tule ja aita välja selgitada!

The aim of the project

Ülikooli kontaktid lastega on seni toimunud mittekoordineeritult ja mittesüstemaatiliselt, mis ei ole iseenesest kuidagi hea ega halb.

  • Erialapsetsiifiliste tegevustena on eri aegadel ja erinevate alainstitutsioonide poolt korraldatud laste ja noorte koolitusi (nt Õpilasakadeemia, BFM kursused), välja töötatud otseselt lastele suunatud arendusi (nt EDUSPACE labor, mitmed ELU projektid), kevadeti käiakse koolides oma eriala tutvustamas jms
  • Mittespetsiifiliste lastele suunatud tegevustena on TLÜ ametiühing regulaarselt korraldanud laste jõulupidusid, ülikooli ruumides tegutseb Üliõpilaskonna vedamisel laste mängunurk, ekskursioonidele võetakse kaasa lapsi, jms.
  • Mitteorganiseeritud kontaktid toimuvad läbi lastevanemate, kes võtavad oma lapsed tööle/kooli kaasa.

ELU projekti raames

  1. kaardistatakse praegu olemasolevad (ja varem olnud) TLÜ lastele suunatud spetsiifilised ja mittespetsiifilised tegevused/üritused.
  2. uuritakse ülikooli ja laste erinevas vormis kontaktide iseloomu ja kvaliteeti – kasutades vaatlusi ja/või küsitlusi kontaktide eri osapoolt seas (eri vanuses lapsed, nende vanemad, ürituse korraldajad, pealtvaatajad). Näiteks mitteorganiseeritud kontaktide korral, kui oma lapsed võetakse tööle kaasa, on üheks osapooleks ka lapsevanema kolleegid ja töökeskkond (nt mänguasjade olemasolu). Kas laps töökeskkonnas on nende jaoks ergutav või takistav tegur? Kuidas lapsed tajuvad ülikooli töökeskkonda? Milline on ülikooli prestiiž eri vanuses laste omailmas? Spetsiifiliste ürituste puhul keskendume täpsematele uurimisküsimustele.
  3. Analüüsitakse varasemate uuringute ja teaduskirjanduse najal erinevaid viise ja teiste tööandjate ning ülikoolide kogemusi suhtlemisel lastega, samuti käsitletakse temaatikat kasvatusteaduste ja arengupsühholoogia seisukohalt
  4. Eelneva põhjal töötatakse välja soovitused – nii TLÜ olemasolevate kontaktivormide ja -viiside parendamiseks kui võib-olla ka uute vormide juurutamiseks

Group members

Psychology (3)
Computer Science (1)
European Modern Languages and Cultures (1)
Rühm 1

Group materials

ELU ülikoolis läbi lapse silmade .pdf (589.48 KB) 1. rühma portfoolio

Participants

M
Marian Jaaska
A
Anna-Maria Jürgens
M
Mihkel Vaher
D
Diana Alekseeva
M
Marie Talts
B
Birgita Käsk

Extra information about referencing and rights

Projekti tulemustele viitamisel kasutatakse APA7 viitamissüsteemi.
Kui tööl on rohkem kui 20 autorit, kirjutatakse välja esimese 19 autori nimed, kolm punkti ja viimase autori nimi. Kui autoreid on alla 20, kirjutatakse välja kõikide autorite nimed.

Group members

Sociology (2)
Social Pedagogics and Child Protection (1)
Social Work (2)
Early Childhood Education (1)
Group 2

Group materials

Laps ja lapsevanem TLÜ-s portfoolio (2).pdf (458.78 KB) 2.rühma portfoolio

Participants

T
Triin Palandi
H
Helle Sabrak
K
Kerli Tammeväli
T
Triin Sihver
H
Helen Liba
M
Margit Trummar
K
Kaiu Pärtel

Extra information about referencing and rights

Projekti tulemustele viitamisel kasutatakse APA7 viitamissüsteemi.
Kui tööl on rohkem kui 20 autorit, kirjutatakse välja esimese 19 autori nimed, kolm punkti ja viimase autori nimi. Kui autoreid on alla 20, kirjutatakse välja kõikide autorite nimed.

Group members

Philosophy (1)
Social Work (3)
Arts Therapies (1)
Group 3

Group materials

ELU-3.ruhma portfoolio_15.12.2020.pdf (587.41 KB) 3.rühma portfoolio

Participants

K
Kätlin Taevere
I
Ivika Abner
L
Laura Oad
K
Karen Viherpuu
T
Triin Varkentin
A
Anette Talvik

Extra information about referencing and rights

Projekti tulemustele viitamisel kasutatakse APA7 viitamissüsteemi.
Kui tööl on rohkem kui 20 autorit, kirjutatakse välja esimese 19 autori nimed, kolm punkti ja viimase autori nimi. Kui autoreid on alla 20, kirjutatakse välja kõikide autorite nimed.

Group members

Russian Philology (1)
rühm 4

Group materials

ELU projekti portfoolio 4 rühm.pdf (1.49 MB) 4.rühma portfoolio

Participants

A
Alina Tarassenko
T
Tatjana Altunina

Extra information about referencing and rights

Projekti tulemustele viitamisel kasutatakse APA7 viitamissüsteemi.
Kui tööl on rohkem kui 20 autorit, kirjutatakse välja esimese 19 autori nimed, kolm punkti ja viimase autori nimi. Kui autoreid on alla 20, kirjutatakse välja kõikide autorite nimed.