ELU ülikoolis lapse silmade läbi

Selles projektis võtame fookusesse ülikoolielu läbi lapse silmade. Mida lapsed Tallinna ülikoolist teavad, mida sellest arvavad? Milline on laste kogemus ülikooliga? Kuidas lapsi praegu ülikooliellu kaasatakse? Kuidas saaks seda parendada - mida huvitavat veel võiks lastele pakkuda? Tule ja aita välja selgitada!

Projekti eesmärk

Ülikooli kontaktid lastega on seni toimunud mittekoordineeritult ja mittesüstemaatiliselt, mis ei ole iseenesest kuidagi hea ega halb.

  • Erialapsetsiifiliste tegevustena on eri aegadel ja erinevate alainstitutsioonide poolt korraldatud laste ja noorte koolitusi (nt Õpilasakadeemia, BFM kursused), välja töötatud otseselt lastele suunatud arendusi (nt EDUSPACE labor, mitmed ELU projektid), kevadeti käiakse koolides oma eriala tutvustamas jms
  • Mittespetsiifiliste lastele suunatud tegevustena on TLÜ ametiühing regulaarselt korraldanud laste jõulupidusid, ülikooli ruumides tegutseb Üliõpilaskonna vedamisel laste mängunurk, ekskursioonidele võetakse kaasa lapsi, jms.
  • Mitteorganiseeritud kontaktid toimuvad läbi lastevanemate, kes võtavad oma lapsed tööle/kooli kaasa.

ELU projekti raames

  1. kaardistatakse praegu olemasolevad (ja varem olnud) TLÜ lastele suunatud spetsiifilised ja mittespetsiifilised tegevused/üritused.
  2. uuritakse ülikooli ja laste erinevas vormis kontaktide iseloomu ja kvaliteeti – kasutades vaatlusi ja/või küsitlusi kontaktide eri osapoolt seas (eri vanuses lapsed, nende vanemad, ürituse korraldajad, pealtvaatajad). Näiteks mitteorganiseeritud kontaktide korral, kui oma lapsed võetakse tööle kaasa, on üheks osapooleks ka lapsevanema kolleegid ja töökeskkond (nt mänguasjade olemasolu). Kas laps töökeskkonnas on nende jaoks ergutav või takistav tegur? Kuidas lapsed tajuvad ülikooli töökeskkonda? Milline on ülikooli prestiiž eri vanuses laste omailmas? Spetsiifiliste ürituste puhul keskendume täpsematele uurimisküsimustele.
  3. Analüüsitakse varasemate uuringute ja teaduskirjanduse najal erinevaid viise ja teiste tööandjate ning ülikoolide kogemusi suhtlemisel lastega, samuti käsitletakse temaatikat kasvatusteaduste ja arengupsühholoogia seisukohalt
  4. Eelneva põhjal töötatakse välja soovitused – nii TLÜ olemasolevate kontaktivormide ja -viiside parendamiseks kui võib-olla ka uute vormide juurutamiseks

Juhendaja(d)

TD

Tanja Dibou

dibouta1@tlu.ee

TR

Triin Roosalu

triinr@tlu.ee

#töö ja pereelu ühildamine #töö ja õpingute ühildamine #ülikool kui tööandja #ülikool ja lapsed #ülikool ja tulevik

Rühma liikmed

M
Marian
A
Anna-Maria
M
Mihkel
D
Diana
M
Marie
B
Birgita
Psühholoogia (3)
Informaatika (1)
Euroopa nüüdiskeeled ja kultuurid (1)
Rühm 1

Rühma materjalid

ELU ülikoolis läbi lapse silmade .pdf (589.48 KB) 1. rühma portfoolio

Rühma liikmed

T
Triin
H
Helle
K
Kerli
T
Triin
H
Helen
M
Margit
K
Kaiu
Sotsioloogia (2)
Sotsiaalpedagoogika ja lastekaitse (1)
Sotsiaaltöö (2)
Alushariduse pedagoog (1)
Group 2

Rühma materjalid

Laps ja lapsevanem TLÜ-s portfoolio (2).pdf (458.78 KB) 2.rühma portfoolio

Rühma liikmed

K
Kätlin
I
Ivika
L
Laura
K
Karen
T
Triin
A
Anette
Filosoofia (1)
Sotsiaaltöö (3)
Kunstiteraapiad (1)
Group 3

Rühma materjalid

ELU-3.ruhma portfoolio_15.12.2020.pdf (587.41 KB) 3.rühma portfoolio

Rühma liikmed

A
Alina
T
Tatjana
Vene filoloogia (1)
rühm 4

Rühma materjalid

ELU projekti portfoolio 4 rühm.pdf (1.49 MB) 4.rühma portfoolio