Raamatukoguturundus – Miks? Kuidas? Kellele? (III osa)
Projekti käigus otsime vastuseid küsimustele - Millised on ülikooliraamatukogu turunduse käsitlused, rakendused ja välismaised parimad praktikad? Kuidas tõsta ülikooliraamatukogu nähtavust üliõpilaste ja õppejõudude seas? Kuidas edendada raamatukogu ressusside ja teenuste kasutamist? Kuidas kasutada tõhusalt integreeritud turunduskommunikatsiooni ülikooliraamatukogu turunduses?
Projekti eesmärk
Projekti laiem eesmärk on välja selgitada ja analüüsida raamatukoguturunduse käsitlusi ja rakendusi ning kavandada lahendusi eri tüüpi raamatukogudele tulemuslikuks turundustegevuseks.
Käesoleva projekti kitsam eesmärk on välja selgitada ja analüüsida ülikooliraamatukogude turunduse käsitlusi, rakendusi ja välismaiseid parimaid praktikaid ning kavandada lahendusi ülikooliraamatukogudele tulemuslikuks turundustegevuseks Eestis.
Projekti eesmärgi saavutamiseks oleme kavandanud järgmised tegevused:
1. Ülikooliraamatukogude turunduse käsitluste väljaselgitamine ja analüüs uurimiskirjanduse põhjal;
2. Ülikooliraamatukogude turunduse rahvusvahelise kogemuse ja parima rakendatava turunduspraktika väljaselgitamine ja analüüs;
3. Analüüsi tulemusel Tallinna Ülikooli Akadeemilisele Raamatukogule turundus- ja kommunikatsioonistrateegia kavandamine – selleks:
3.1. viiakse läbi ülikooliraamatukogu situatsiooni-, sihtgrupi- ja konkurentsianalüüs;
3.2 luuakse turundus- ja kommunikatsioonistrateegia kavandamiseks ülikooliraamatukogu näidiskasutajad ehk persoonad;
3.3 kavandatakse persoonadest lähtuvalt ülikooliraamatukogu turundus- ja kommunikatsioonistrateegia (sh turunduskanalid ja sõnumid, turunduskampaaniad)
Projekti tulemused
Projekti tulemusena valmis Tallinna Ülikooli Akadeemilisele Raamatukogule (TLÜ AR) persoona- ja tõenduspõhine turundusstrateegia, mis pakub raamatukogule terviklikku raamistikku turunduse arendamiseks, sihtrühmapõhiseks kommunikatsiooniks ja praktilist tuge selle elluviimiseks. Visuaalselt selge sõnum, kanalite mitmekesisus ja sihtrühmade aktiivne kaasamine tagavad info tõhusa leviku. TLÜ ARi turundusstrateegia koondab sihtrühmapõhise analüüsi, konkreetse tegevuskava ning soovitused strateegiliseks turunduseks.