Raamatukoguturundus – Miks? Kuidas? Kellele? (III osa)

Projekt keskendub raamatukoguturunduse käsitluste ja rakenduste väljaselgitamisele ja analüüsimisele, et kavandada turundus- ja kommunikatsioonistrateegia ülikooliraamatukogule.
Projekti käigus otsime vastuseid küsimustele - Millised on ülikooliraamatukogu turunduse käsitlused, rakendused ja välismaised parimad praktikad? Kuidas tõsta ülikooliraamatukogu nähtavust üliõpilaste ja õppejõudude seas? Kuidas edendada raamatukogu ressusside ja teenuste kasutamist? Kuidas kasutada tõhusalt integreeritud turunduskommunikatsiooni ülikooliraamatukogu turunduses?

Projekti eesmärk

Projekti laiem eesmärk on välja selgitada ja analüüsida raamatukoguturunduse käsitlusi ja rakendusi ning kavandada lahendusi eri tüüpi raamatukogudele tulemuslikuks turundustegevuseks.

Käesoleva projekti kitsam eesmärk on välja selgitada ja analüüsida ülikooliraamatukogude turunduse käsitlusi, rakendusi ja välismaiseid parimaid praktikaid ning kavandada lahendusi ülikooliraamatukogudele tulemuslikuks turundustegevuseks Eestis.

Projekti eesmärgi saavutamiseks oleme kavandanud järgmised tegevused:

1. Ülikooliraamatukogude turunduse käsitluste väljaselgitamine ja analüüs uurimiskirjanduse põhjal;

2. Ülikooliraamatukogude turunduse rahvusvahelise kogemuse ja parima rakendatava turunduspraktika  väljaselgitamine ja analüüs;

3. Analüüsi tulemusel Tallinna Ülikooli Akadeemilisele Raamatukogule turundus- ja kommunikatsioonistrateegia kavandamine – selleks:

3.1. viiakse läbi ülikooliraamatukogu situatsiooni-, sihtgrupi- ja konkurentsianalüüs;

3.2 luuakse turundus- ja kommunikatsioonistrateegia kavandamiseks ülikooliraamatukogu näidiskasutajad ehk persoonad;

3.3 kavandatakse persoonadest lähtuvalt ülikooliraamatukogu turundus- ja kommunikatsioonistrateegia (sh turunduskanalid ja sõnumid, turunduskampaaniad)

Projekti tulemused

Projekti tulemusena valmis Tallinna Ülikooli Akadeemilisele Raamatukogule (TLÜ AR) persoona- ja tõenduspõhine turundusstrateegia, mis pakub raamatukogule terviklikku raamistikku turunduse arendamiseks, sihtrühmapõhiseks kommunikatsiooniks ja  praktilist tuge selle elluviimiseks. Visuaalselt selge sõnum, kanalite mitmekesisus ja sihtrühmade aktiivne kaasamine tagavad info tõhusa leviku. TLÜ ARi turundusstrateegia koondab sihtrühmapõhise analüüsi, konkreetse tegevuskava ning soovitused strateegiliseks turunduseks.

Projekti liikmed

Kirjalik tõlge (1)
Nüüdismeedia (1)
Eripedagoogika (4)
Ajalugu (1)
Integreeritud loodusteadused (1)

Projekti materjalid

ELU_projekt_portfoolio.pdf (809.11 KB) "Raamatukoguturundus"(III osa) portfoolio
TLÜ AR turundusstrateegia.pdf (4.68 MB) TLÜ AR turundusstrateegia
ELU_kaitsmise_slideshow.pptx (14.99 MB) Esitlus

Participants

I
Isrid Luik-Panksep
L
Lisandra Tamm
K
Kersti Kaarma
M
Minnamari Murel
K
Karin Kaup-Lapõnin
M
Mirjam Lank
S
Stella Brett Mesila
R
Ragne Kalmet

Lisainfo viitamise ja õiguste kohta

Projekti tulemustele viitamisel kasutatakse APA7 viitamissüsteemi.
Kui tööl on rohkem kui 20 autorit, kirjutatakse välja esimese 19 autori nimed, kolm punkti ja viimase autori nimi. Kui autoreid on alla 20, kirjutatakse välja kõikide autorite nimed.