Paber Hiinast Eestini

Projekt selgitab välja, kuidas levis paberivalmistamise oskus Hiinast Euroopasse ja täpsemalt Eestisse ning mis tähtsus on paberil olnud eri kultuurides ja ajastutel. Tulemuseks valmib koolinoortele suunatud õppemäng, mis hakkab elavdama trüki- ja paberikunstikeskuse TYPA muuseumitunde (foto autor: Mana Kaasik).

The aim of the project

Projekti eesmärk on koostada muuseumitunni kava ja 10–15-aastastele noortele suunatud eestikeelne, mõtlemapanev ja põnev õppemäng, mis aitab Tartu trüki- ja paberikunstikeskusel TYPA oma muuseumitundides jagada huvitavalt teadmisi ajaloo, geograafia ja ökoloogilise mõtteviisi kohta.

Põhieesmärgini aitavad jõuda järgmised etapid ja alaeesmärgid:

- mõista muuseumihariduse vajalikkust ja selle seost riikliku õppekavaga;

- mõelda läbi, kuidas toetab uus muuseumitund ja loodav mäng üldpädevuste ja valdkonnapädevuste arendamist;

- tutvuda õppemängude koostamise võimaluste ja põhimõtetega;

- mõista paberi kultuurilist ja majanduslikku tähtsust eri aegadel ja kultuurides; osata paberit kui ressurssi väärtustada ja säästa;

- õppida TYPA-s valmistama käsitööpaberit ja tutvuda ajalooliste trükipressidega;

- selgitada paaristööna välja paberi teekond Hiinast Eestini ja koostada sellest süsteemne ülevaade (sh uurida teaduskirjandust eri keeltes);

- panna ühiselt paika mängu täpsem kontseptsioon (sh luua reeglid);

- valida üheskoos mängu jaoks tähenduslikumad ajaloolised seigad, luua tegelased, õpijuhis ja mäng ise.

Group members

Theory of Culture (1)
History (1)
Special Education (2)
Mathematics, Mathematical Economics and Data Analysis (1)
Integrated Arts, Music and Multimedia (1)
Group 1

Group materials

Participants

K
Kätlin Aron
M
Maria Kunts
M
Mari-Liis Aljaste
M
Margot Volbrück
K
Kelly Pahk
J
Johanna Martins

Extra information about referencing and rights

Projekti tulemustele viitamisel kasutatakse APA7 viitamissüsteemi.
Kui tööl on rohkem kui 20 autorit, kirjutatakse välja esimese 19 autori nimed, kolm punkti ja viimase autori nimi. Kui autoreid on alla 20, kirjutatakse välja kõikide autorite nimed.

Group members

Special Education (1)
Asian studies (1)
Group 2

Participants

A
Andra Kronk Olguner
H
Heret Õmblus

Extra information about referencing and rights

Projekti tulemustele viitamisel kasutatakse APA7 viitamissüsteemi.
Kui tööl on rohkem kui 20 autorit, kirjutatakse välja esimese 19 autori nimed, kolm punkti ja viimase autori nimi. Kui autoreid on alla 20, kirjutatakse välja kõikide autorite nimed.