Paber Hiinast Eestini

Projekt selgitab välja, kuidas levis paberivalmistamise oskus Hiinast Euroopasse ja täpsemalt Eestisse ning mis tähtsus on paberil olnud eri kultuurides ja ajastutel. Tulemuseks valmib koolinoortele suunatud õppemäng, mis hakkab elavdama trüki- ja paberikunstikeskuse TYPA muuseumitunde (foto autor: Mana Kaasik).

The aim of the project

Projekti eesmärk on koostada muuseumitunni kava ja 10–15-aastastele noortele suunatud eestikeelne, mõtlemapanev ja põnev õppemäng, mis aitab Tartu trüki- ja paberikunstikeskusel TYPA oma muuseumitundides jagada huvitavalt teadmisi ajaloo, geograafia ja ökoloogilise mõtteviisi kohta.

Põhieesmärgini aitavad jõuda järgmised etapid ja alaeesmärgid:

- mõista muuseumihariduse vajalikkust ja selle seost riikliku õppekavaga;

- mõelda läbi, kuidas toetab uus muuseumitund ja loodav mäng üldpädevuste ja valdkonnapädevuste arendamist;

- tutvuda õppemängude koostamise võimaluste ja põhimõtetega;

- mõista paberi kultuurilist ja majanduslikku tähtsust eri aegadel ja kultuurides; osata paberit kui ressurssi väärtustada ja säästa;

- õppida TYPA-s valmistama käsitööpaberit ja tutvuda ajalooliste trükipressidega;

- selgitada paaristööna välja paberi teekond Hiinast Eestini ja koostada sellest süsteemne ülevaade (sh uurida teaduskirjandust eri keeltes);

- panna ühiselt paika mängu täpsem kontseptsioon (sh luua reeglid);

- valida üheskoos mängu jaoks tähenduslikumad ajaloolised seigad, luua tegelased, õpijuhis ja mäng ise.

Supervisor(s)

MK

Merilin Kotta

mkgirona@tlu.ee

Co-supervisor(s) outside

KK

Kristel Kotta

kristel@typa.ee

#ajalugu #kultuur #õppemäng #geograafia #jätkusuutlik eluviis

Group members

K
Kätlin
M
Maria
M
Mari-Liis
M
Margot
K
Kelly
J
Johanna
Theory of Culture (1)
History (1)
Special Education (2)
Mathematics, Mathematical Economics and Data Analysis (1)
Integrated Arts, Music and Multimedia (1)
Group 1

Group materials

Group members

A
Andra
H
Heret
Special Education (1)
Asian studies (1)
Group 2