Sirje Runge kursuse „Loovus ja intuitsioon“ dokumenteerimine

ELU projekt koosneb kahest üksteisega seotud osast -- maalikunstnikust õppejõu Sirje Runge kursusest "Loovus ja intuitsioon" (6 x 3 tundi) ning selle samaaegsest dokumenteerimisest, millele lisandub järeltöötlus ja analüüs, aga ka üldkultuuriline teadlikkus. Üliõpilane valib, kas olla kursuse kestel õppija või dokumenteerija rollis.

The aim of the project

Lähieesmärgid tudengite seisukohast:

1) kursusel osaleja rollis: eneseareng värvide vahendusel, uue sõnavara omandamine, silma treenimine nüansside tabamisel, värvide kooskõla õppimine, mida hiljem kasutada igapäevaelus ja erialas, süstemaatilisus, privileeg osa saada eesti tunnustatud maalikunstniku õpetamisprotsessist, õppida vaatama maailma veidi teistsuguste silmadega, loominguline vabanemine, tegutsemine psühholoogiliselt turvalises keskkonnas ja vahetus reaalsuses ilma mobiiltelefoni ja arvutita, väljaspool digimaailma jms; 

2) kursuse dokumenteerija rollis: õppest osasaamine vaatleja ning analüüsija positsioonilt, dokumenteerimise kui kaasaegse kunsti ühe keskse meetodi kasutamine ülikooli kontekstis, värvide sõnavara jpm kirjapanemine, süstemaatilisus, õppimise ja õpetamise uurimine, osalemine inspireerivad protsessis, aruteludes jms. 

Strateegiline eesmärk: dokumenteerida õppejõu ja tunnustatud maalikunstniku Sirje Runge värvustel põhineva universaalse kursuse „Loovus ja intuitsioon“ pedagoogikat, mida ta on TLÜ-s / BFM-is praktiseerinud ja arendanud 20 aasta jooksul. Sellel on ka laiem kultuuriline etteulatuv väärtus nii eesti filmikunsti kui ka kunstiteaduse ja kunstihariduse teaduse seisukohalt. Loodetavalt pöörduvad tulevased uurijad selle kursuse juurde, kui tekib vajadus analüüsida eesti filmikunsti värvipaletti, kunstihariduse algupärast pedagoogikat, loovuse õpetamise võimalikku metoodikat, ajalugu jms.

#loovus #intuitsioon #värvused ja värvid #dokumenteerimine

Project members

Special Education (2)
Integrated Natural Sciences (1)
Integrated Craft and Home Economics Technologies (1)
Social Work (1)
Public and Business Management (1)
Early Childhood Education (1)
Estonian Philology (1)
Psychology (1)
Anthropology (1)
Educational Leadership (1)
Integrated Arts, Music and Multimedia (1)