Digivahendite liigkasutamise ennetamise õppematerjal lasteaiale ning I ja II kooliastmele

Projekti raames koostasid tudengid digivahendite liigkasutamise ennetamiseks õppematerjale lastele ja õpilastele ning tegevuskavad õpetajale. Materjalid on mõeldud vabalt kasutamiseks.

The aim of the project

Projekti eesmärk oli luua õppematerjal lasteaiale ja koolile, et kujundada lastes tervislikke digivahendite kasutamise hoiakuid ja harjumusi. Õppematerjalid suunavad kaasama õppegruppi ja ka perekonda tervist toetavate väärtuste kujunemisesse. 

Õppematerjal/töölehed on eakohased ja lapsi kõnetavad ning lõimivad erinevaid valdkondi. Lasteaiale mõeldud õppematerjal on kooskõlas lasteaia riikliku õppekava valdkondadega: mina ja keskkond, keel ja kõne, matemaatika, kunst, liikumine.

Samuti lähtuvad I ja II kooliastme jaoks loodud materjalid PGS üldpädevustest:  a) kultuuri- ja väärtuspädevus;  b) enesemääratluspädevus; c) käituda ohutult ja järgida tervislikke eluviise; d) matemaatika-, loodusteaduste ja tehnoloogiaalane pädevus.

4) Õpet kavandades ja ellu viies lähtutakse PSG põhimõtetest: https://www.riigiteataja.ee/akt/129082014020 1) arvestatakse õpilase taju- ja mõtlemisprotsesside eripära, võimeid, keelelist, kultuurilist ja perekondlikku tausta, vanust, sugu, terviseseisundit, huvi ja kogemusi; 2) arvestatakse, et õpilase õppekoormus oleks ea- ja jõukohane, võimaldades talle aega puhkuseks ja huvitegevuseks.

Õppematerjale loodi nelja töögrupi poolt: 

1. Rühm: KOOL  (Tunnikavad, slaidid, õppemäng, eesti ja vene keeles).

2. Rühm: LAPSEVANEMAD ("Digivaba pusle").

3. Rühm: ÕPETAJAD (Tunnikava, harjutused, slaidid, eesti, vene ja inglise keeles).

4. Rühm: LASTEAED (Õppemäng "Digitervis").

KÕIKI loodud materjale näed klikkides GRUPPIDEL:

Group 1 - Kool; Group 2 - Lastevanemad; Group 3 - Õpetajad; Group 4 - Lasteaed.

Group members

Eripedagoog-nõustaja (1)
Special Education (1)
Early Childhood Education (1)
Educational Sciences (1)
Social Work (1)
Social Pedagogics and Child Protection (1)
Group 1 - Kool

Digivahendite liigkasutamise ennetamise slaidid ja töölehed ning õppemäng. Eesti ja vene keeles.

Participants

L
Liisi Tool
E
Evelyn Sillaots
S
Sirli Leesment
H
Heidi Männamäe
A
Aleks Stetski
K
Kristin Strohm

Extra information about referencing and rights

Projekti tulemustele viitamisel kasutatakse APA7 viitamissüsteemi.
Kui tööl on rohkem kui 20 autorit, kirjutatakse välja esimese 19 autori nimed, kolm punkti ja viimase autori nimi. Kui autoreid on alla 20, kirjutatakse välja kõikide autorite nimed.

Group members

Educational Technology (1)
Social Work (1)
Social Pedagogics and Child Protection (1)
Special Education (1)
Physical Education (1)
Organizational Behavior (1)
Group 2- Lastevanemad

Digivaba pusle, mis aitab peredel teha digivahendite kasutamise kokkuleppeid.

Group materials

Participants

K
Kerli Tedder
H
Helen Soosalu
E
Egle Kurs
K
Kristina Ivask
A
Alvar Petrovits
M
Maria Männikov

Extra information about referencing and rights

Projekti tulemustele viitamisel kasutatakse APA7 viitamissüsteemi.
Kui tööl on rohkem kui 20 autorit, kirjutatakse välja esimese 19 autori nimed, kolm punkti ja viimase autori nimi. Kui autoreid on alla 20, kirjutatakse välja kõikide autorite nimed.

Group members

Primary School Teacher (3)
Special Education (1)
Psychology (1)
Social Pedagogy (1)
Group 3 - Õpetajad

Digivahendite liigkasutamise ennetamise õppematerjaid, mis aitavad õpetajatel seda teemat käsitleda. Õppematerjalid on eesti, vene ja inglise keeles. 

Participants

M
Merlin Tallo
E
Edith Reinmann
K
Katariina Vokka
M
Maria Mironova
K
Kerli Kuusik
L
Ljubov Syrtlanova

Extra information about referencing and rights

Projekti tulemustele viitamisel kasutatakse APA7 viitamissüsteemi.
Kui tööl on rohkem kui 20 autorit, kirjutatakse välja esimese 19 autori nimed, kolm punkti ja viimase autori nimi. Kui autoreid on alla 20, kirjutatakse välja kõikide autorite nimed.

Group members

Eripedagoog-nõustaja (2)
Educational Leadership (1)
Early Childhood Education (3)
Group 4 - Lasteaed

Õppemäng "Digitervis", mis on sobilik alates 5. eluaastast digivahendite tervisliku kasutamise kujundamiseks.

Participants

C
Carmen Deklau
K
Kadi Rohelpuu
I
Ingrid Toomse
M
Marget Kaldma
K
Kaidi Kusmann
T
Triinu-Liis Sarapik

Extra information about referencing and rights

Projekti tulemustele viitamisel kasutatakse APA7 viitamissüsteemi.
Kui tööl on rohkem kui 20 autorit, kirjutatakse välja esimese 19 autori nimed, kolm punkti ja viimase autori nimi. Kui autoreid on alla 20, kirjutatakse välja kõikide autorite nimed.